بيانيه شماره 1 شوراي دانشجويي سازمان نظام پرستاري در خصوص كمك پرستاري

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 6
باردید دیروز : 45
بازدید هفته : 121
بازدید ماه : 1218
بازدید سال : 3952
بازدید کلی : 14574

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 45
بازدید هفته : 121
بازدید ماه : 1218
بازدید کل : 14574
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : شنبه 22 آبان 1396
نظرات

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، متن کامل بیانیه به شرح زیر می باشد: 

 

همه مردم ما و همه كساني كه به سرنوشت بيماران و به سلامت كشور اهميت ميدهند، بايستي به قشر پرستار توجه و محبت و اهميت نشان بدهند؛ چه مسئولان، چه آحاد مردم. (مقام معظم رهبري(مدظله العالي) )

 

با عنايت به توسعه علم مراقبت، پيشرفت تكنولوژي هاي جديد، ظهور بيماري هاي نو پديد و نيازهاي روز افزون بيماران و مددجويان، نقش محوري و تأثيرگذار پرستاري در سلامت جامعه امري انكار ناپذير است و به همين دليل پرستاري در نظام سلامت كشورهاي توسعه يافته از جايگاه ويژه اي برخوردار است. حضور گسترده پرستاران در جامعه و همچنين بر بالين بيمار باعث شده كه اين قشر بيشترين درك را از مشكلات بيماران، مددجويان و مردم داشته باشند و به همين دليل مديريت بيماران بدست اين گروه سپرده شده است و اين باعث شده كه مردم از خدمات با كيفيت تري برخوردار شوند.

 

متأسفانه در سيستم بهداشت و درمان كشورمان جرياني حاكم بر وزارت بهداشت وجود دارد كه به دليل زياده خواهي و منفعت طلبي هاي گروه خاصي، همواره و در همه دولت ها به دنبال تضعيف حرفه پرستاري بوده است.

 

اين جريان اعتقادي به پرستاري آكادميك ندارد و بيشتر به دنبال نيروهاي ارزان و تسليم بوده است كه بتوانند از آن سوء استفاده هاي مختلف را داشته باشند كه از سال هاي گذشته به شكل هاي مختلف مثل پرستاري 6 ماهه، پرستار مهارتي و ... ظهور و بروز پيدا كرده است. ولي با اعتراض دانشجويان و پرستاران عقب نشيني كرده اند، اما در 3 ساله اخير به علت قوت گرفتن اين جريان و همكاري منتصبين خود در حوزه پرستاري و اضافه شدن رانت هاي مالي، كار را سخت تر و پيچيده تر نمود و با تبليغات خلاف واقع و فريبنده و بدون مجوزهاي لازم و بر خلاف مقررات عنواني را به اسم بهياري يك ساله ايجاد كرده و تعدادي از جوانان جوياي كار و نا آگاه را جذب نموده است. به علت عدم رعايت مقررات و مخالفت دستگاه هاي ذيربط اسم اين دوره به كمك پرستار يك ساله تغيير نام داد و به علت جذابيت هاي مالي براي اشخاص و يا گروهي خاص طي يك سال از نا آگاهي شركت كنندگان اين دوره سوء استفاده كرده و با افزايش تعداد آموزش ديدگان سعي در فشار بر مسئولين دارند كه بايد براي آنها رده شغلي ايجاد كرد، فارغ از اينكه چه تبعاتي براي مردم و حرفه پرستاري خواهد داشت.

 

لذا شوراي دانشجويي نظام پرستاري جمهوري اسلامي ايران ضمن ابراز تأسف از بي توجهي مسئولين وزارت بهداشت به دغدغه هاي جامعه پرستاري كشور با قاطعيت تمام از وزير محترم بهداشت و درمان خواستار "برچيده شدن بساط كمك پرستاري و كاهش دغدغه جامعه دانشجويي كشور" بوده و اعلام ميدارد اين شورا در خصوص اين موضوع از هيچ تلاش و پيگيري فروگذار نخواهد كرد و در صورت ادامه روند موجود در اين زمينه شفاف سازي خواهد كرد.


تعداد بازدید از این مطلب: 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود